10 največjih jaht na svetu
10 največjih jaht na svetu
V svetu, kjer sta nenehna evolucija in inovacije ključnega pomena, stagniranje ni mogoče. V želji, da bi dosegli prednost pred svojimi konkurenti, ladjedelnice po vsem svetu potiskajo razvoj naprej in si prizadevajo izdelati vrhunsko super jahto, vsako večjo in popolnejšo od prejšnje. Vendar so ti pošastni inženirski podvigi več kot le trda plovila. Vsaka izmed jaht na tem seznamu je res čudovit primer oblikovalskih in tehničnih inovacij, ki imajo številne funkcije nad in pod krovom. Tukaj so največje jahte na svetu.
1. Azzam (180,61 m)
Nemška ladjedelnica Lürssen slovi po svojem skoraj monopolu pri gradnji velikanskih super jaht. Azzam, predstavljen oktobra 2013m že skoraj 8 let drži naslov največje super jahte v zasebni lasti. Notranjo opremo je naredil Christophe Leoni, ki se je odločil za oblikovanje francoskega cesarstva. Zunanjost je zasnoval Nauta Yacht, medtem ko je inženiring nadzoroval Mubarak Saad al Ahbabi. Z največjo hitrostjo več kot 31,5 vozla, zahvaljujoč njenemu iznajdljivemu pogonu z vodnim curkom, Azzam nasprotuje mnenju, da morajo biti super jahte počasne.
2. Eclipse (162,5 m)
Eclipse je pred Azzam tri leta nosil naziv največje superjahte, odkar je leta 2010 zapustil ladjedelnico Blohm + Voss. Notranjo opremo ima izdelano po meri, ki jo je posebej razvil Terence Disdale Design, ki je bil zadolžen za vse v zvezi z notranjo opremo, postavitvijo krova ter zasnovo in gradnjo konstrukcije. Eclipse se ponaša s široko paleto funkcij, vključno s 16-metrskim bazenom, ki ga je mogoče spremeniti v plesišče, in možnostjo pristajanja kar treh helikopterjev. Eclipse je osvojila številne nagrade, vključno z nagrado za motorno jahto desetletja na World Superyacht Awards leta 2015.
3. Dubai (162 m)
Lastnik jahte je šejk Mohammed bin Rashida al Maktoum iz Dubaja, zato tudi takšno ime superjahte. Prvotno jo je naročil princ Jefri iz Bruneja v sodelovanju z Blohm + Voss in Andrewom Winchom. Vendar je bila njena struktura le delno narejena, ko je bil projekt ustavljen. Dubajska vlada je nato projekt kupila in njegovo gradnjo zaupala Kostisu Antonopoulosu iz podjetja Platinum Yachts. Kraljevska jahta ima široko paleto zmogljivosti, ki ustrezajo statusu lastnika. Pet VIP apartmajev in šest apartmajev za goste ima odprte balkone in jih je posebej oblikoval Nakheel Interiors. Na voljo je tudi podvodna garaža in pristajalna ploščad za helikopter Sikorsky UH-60 Black Hawk.
4. Dilbar (156 m)
Medtem ko Azzam po dolžini velja za največjo jahto na svetu, Dilbar, 30 metrov krajši od Azzama, dominira glede na notranjo prostornino. Superjahta, zasnovana v Espenu Oino, pripada uzbekistanskemu miljarderju Alisherju Usmanovu. Dilbar ima nekaj resnično prelomnih lastnosti, ki vključujejo 180 kubičnih metrov bazena in 30 000 kilovatno električno elektrarno. Kljub svoji veliki prostornini sprejme na svojih 3 800 kvadratnih metrih bivanjske površine le 24 gostov, vendar se ponaša z osupljivo 100-člansko posadko, ki skrbi za obiskovalce.
5. Al Said (155 m)
Glavno plovilo omanske kraljeve flote Al Said je dobilo ime po lastniku sultanu Qaboos bin Said Al Said iz Omana. 155-metrsko jahto je prav tako zasnoval Espen Oino, zgrajena pa je bila v ladjedelnici Lürssen’s Vegesack pod imenom “Project Sunflower”. Al Said ima s 150-imi člani še večjo posadko kot Dilbar, sprejme pa 65 gostov. Ponaša se z velikimi prostori za zabavo gostov, vgrajeno ima tudi koncertno dvorano in prostor za orkester s 50 glasbeniki.
6. El Mahrousa (150,57 m)
Leta 1865 jo je zgradila ladjedelnica Samuda Brothers in je najstarejša jahta med opisanimi. Je klasičen primer dizajna superjaht. Več kot stoletje je držala naziv največje jahte na svetu, dokler ni prišel princ Abdulaziz leta 1984. El Mahrousa je bila prvotno zgrajena za Khedive Ismail, osmanskega guvernerja Egipta, in je leta 1869 sprejela dostojanstvenike med zgodovinskim odprtjem Sueškega prekop. V preteklih letih je bila večkrat obnovljena, najprej leta 1872, kjer so jo podaljšali za 12,1 m in ji odstranili vesla, nato pa leta 1905 in 1950. Po propadu je bila obnovljena za pregled flote Christopher Columbus. El Mahrousa zdaj služi kot egiptovska predsedniška jahta in jo vzdržuje egiptovska mornarica.
7. A+ (147,25 m)
Jahta, ki ga je zgradil Lürssen leta 2012, je jahta, ki je zavita v skrivnost. Včasih so jo imenovali Topaz, a so jo leta 2019 preimenovali v A+ in pluje pod Kajmansko zastavo. Govori se, da je njen lastnik šejk Mansour bin Zayed al-Nahyan, eden od elite Združenih arabskih emiratov (ZAE), ki je lastnik nogometnega kluba Manchester City. Notranjo zasnovo A+ je izdelal Terence Disdale Design in ima, kot mnoge druge jahte na tem seznamu, helipad. Znano je, da jo je dvakrat zakupil Leonardo DiCaprio, poleg tega pa o njej ne vemo prav dosti.
8. Prince Abdulaziz (147,01 m)
Princ Abdulaziz, ki je parkirana ob palači savdskega krlaja v Džedi, služi savdski kraljevi družini kot njihova kraljevska jahta. Leta 1984 jo je zgradil Helsingor Vaerft, danska ladjedelnica, po načrtu Maierforma za savdskega kralja Fahda. El Mahrouso je zamenjala za takrat največjo najhto na svetu. Princ Abdulaziz naj bi stala 184 milijonov ameriških dolarjev. Notranja oprema je delo pokojnega Davida Hicksa, ki je združil moderno in klasično estetiko. Njeno veliko preddverje naj bi bilo po vzoru Titanica. Kot se za jahto savdske kraljeve družine spodobi, ima mošejo, kino in, če gre verjeti govoricam, rakete zemlja-zrak ter podvodne nadzorne sisteme.
9. Sailing Yacht A (143,81 m)
Sailing Yacht A je druga superjahta za Motor Yacht A, ki jo je naročil ruski industrialec in milijarder Andrey Melnichenko. Zasnoval jo je Philippe Starck, leta 2017 pa jo je zgradila nemška ladjedelnica Nobiskrug. Za razliko od ostalih na tem seznamu je Sailing Yacht A, kot že ime samo pove, jadrnica. Razpne lahko 3 747 kvadratnih metrov jader, ki delujejo ob njeni računalniško vodeni dizel-električni elektrarni. S svojimi osmimi krovi sprejme posadko s 54člani. Sailing Yacht A ima nešteto inovativnih lastnosti, kot so podvodni razgledni lok, balkoni, ki jih obdajajo kosi ukrivljenega stekla, in najvišji karbonski jambori na svetu, ki dosežejo 100 metrov nadmorske višine.
10. Nord (142 m)
Nord, ki je bil narejen leta 2021, je zadnja na našem seznamu. Imela je številna imena, najprej med gradnjo kot projekt Redwood, nato pa Opus, dokler ni postala Nord. Je fantastičen primer oblikovalskih inovacij v svetu superjaht. Po naročilu Nuvolarija Lenarda se ponaša z obilico objektov na krovu. Sem spadajo “beach club”, center za vodne športe in potapljanje, dve helipadni ploščadi in garaža s prostorom za shranjevanje številnih igrač, vključno s 16-imi manjšimi čolni in podmornico. Na njenem jamboru so vidne štiri satelitske kupole. Nord ima 20 apartmajev, ki lahko sprejmejo do 36 gostov.