Izvenkrmni ali vgradni motor: Kateri je za vas?

Vodni navdušenci, ne glede na to, ali imajo raje tihe ribiške lokacije na lokalnem jezeru ali jadranje v oceanskih valovih, običajno spadajo v eno izmed dveh kategorij. Prvi so zvesti izvenkrmnim motorjem, drugi pa notranjim motorjem.

V zadnjih letih narašča trend novih modelov čolnov, ki so opremljeni predvsem z izvenkrmnimi motorji. Je to znak, da je boljši kot notranji motor? Zakaj bi izvenkrmni motorji postali nov standard za motorje na čolnih?

Kaj je razlika med vgradnim in izvenkrmnim motorjem?

Kot že ime pove, je notranji motor nameščen znotraj čolna, običajno v trupu. Zasnova zunanjega motorja pomeni, da je motor nameščen zunaj čolna, običajno v zadnjem delu ali na krmi plovila.

Navtični ljubitelji imajo različna mnenja o tem kaj je boljše oz. primernejše. Na primer, mnogi rajši plujejo po morju s čolnom z notranjim motorjem, saj centrirana teža zmanjša gibanje čolna. Podporniki izvenkrmnih motorjev pa pravijo, da ima voznik čolna z izvenkrmnim motorjem boljši nadzor in večjo hitrost med plovbo.

Primerjava prednosti motorjev

Notranji motorji so največkrat nameščeni na sredini plovila, kar izboljša težišče čolna, ki posledično lepše pluje. Če imamo radi tihe motorje, bomo z izbiro notranjega motorja zadeli v polno. Prav tako je prednost notranjega motorja boljši izkoristek.

Izvenkrmni motorji so dizajnirani tako, da se maksimira prednosti direktnega potiska na krmi čolna. To rezultira v povečan nadzor moči motorja, kar olajša pristajanje čolna. Glede na to, da je manjše tveganje požara in so cenejši kot notranji motorji, so na koncu bolj priljubljeni med navtičnimi navdušenci.

Stroški nakupa in vzdrževanja se znatno razlikujejo

Logično, večji kot je motor, več denarja bomo odšteli za njega. Morda boste želeli razmisliti o stroških vzdrževanja in zamenjave, skupaj s pričakovano življenjsko, skupaj s pričakovano življenjsko dobo zasnovanega motorja.

Na primer, notranji motorji ponavadi zdržijo dlje kot zunanji motorji. Zahteve za vzdrževanje, ki temeljijo na urah uporabe, so pogosto na strani notranjih motorjev. V povprečju se lahko z notranjimi motorji vozimo 1500 ur pred popravilom, z zunanjimi pa pol manj, preden je potreben servis.

Toda nakup notranjega motorja nas bo vnaprej stal malenkost več, prav tako pa lahko zahteva dražje zavarovalno kritje.

Kaj boste danes našli na večini novih plovil?

Medtem ko obstaja vrsta prednosti in slabosti obeh vrst motorjev, bodo današnji novi čolni pogosteje predstavljeni z izvenkrmno različico. Tudi visokozmogljivi čolni pridejo s proizvodne linije z zunanjimi motorji.

Ladijska industrija je v zadnjih letih prodala več čolnov z izvenkrmnimi motorji. Natančneje, leta 2012 je bilo prodanih 127981 čolnov z izvenkrmnimi motorji, leta 2016 pa 166435. Mnogi menijo, da je to v prvi vrsti posledica potreb potrošnikov, kot drugo pa stroškovno učinkovitejše za namestitev in vzdrževanje izvenkrmnih motorjev.

Kot pri vsaki odločitvi o čolnu, je izbira vrste motorja odvisna predvsem od pogostosti uporabe čolna in vašega proračuna.